Державні посилання

 

 

 

 

ДЕРЖАВНИЙ ФОНД РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

 

http://regionet.org.ua/en/Posibnuk_donorski_ta_investutsiyni_resyrsu_v_sferi_regionalnogo_rozvutky__1247.html#page_title

 

Підтримка політики регіонального розвитку в Україні.  EuropeAid/132810/C/SER/UA

 

Корисна інформація

Оголошення відділу ДРАЦС

Шановні громадяни!

 

           Для вирішенні питань у сфері державної реєстрації актів цивільного стану Головним територіальним управлінням юстиції у Кіровоградській області створено он-лайн-чат, де спеціалісти відділу державної реєстрації актів цивільного стану  Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області будуть надавати необхідні консультації.

           Скористатись послугою та отримати відповідь на запитання в режимі он-лайн Ви можете,  звернувшись на офіційний веб-сайт Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області  у розділ "Управління державної реєстрації",  натиснувши на "Он-лайн чат з питань державної реєстрації актів цивільного стану" або за посиланням: 

(http://krjust.gov.ua/cat/upravlinnya-derghavnoyi-reestraciyi.html).

 

На Кіровоградщині 9 недобросовісних роботодавців не сплачують своїм працівникам зарплату

Наразі у Кіровоградській області дев’ять підприємств державної і приватної форми власності мають проблеми з виплатою зарплати своїм працівникам. Загальна сума заборгованості складає 982 698 грн.

Про це повідомив заступник начальника з питань державної виконавчої служби обласного управління юстиції Віктор Журавко сьогодні, 7 червня, під час проведення звітної прес-конференції.

«З початку року органи державної виконавчої служби Кіровоградщини стягнули з семи недобросовісних роботодавців понад 1,4 млн грн заборгованості на користь 816 працівників. У порівнянні з іншими регіонами ситуація з виплати зарплати та інших виплат, пов’язаних із трудовими правовідносинами, знаходиться під контролем», – прокоментував Віктор Журавко.

Варто відзначити, що наразі заборгованість із зарплати мають такі підприємства:

  • ДП «Трест Олександріярозрізобуд» (408 921 грн боргу);
  • ПраТ «Завод з виробництва ядерного палива (229 438 грн боргу);
  • ТОВ «Світловодський машинобудівний завод» (93 526 грн боргу);
  • СФГ «Володимирське» (74 341 грн боргу);
  • ТОВ «Олімпік» (68 568 грн боргу);
  • ДП «Друкарня»діа-Плюс» ПАТ «Олександрійська фабрика діаграмних паперів» (49 550 грн боргу);
  • ДП «Друкарня» Діа Плюс» ПАТ «Олександрійська фабрика діаграмних паперів»  (39 458 грн боргу);
  • КП «Оберіг» (13 919 грн боргу);
  • ДП «Маловисківський спиртовий завод» (1263 грн боргу).

Понад 48 млн грн аліментів довелось примусово сплатити боржникам Кіровоградщини з початку року

17 982 мешканців Кіровоградщини, згідно судових рішень, повинні надавати фінансову підтримку на користь власних дітей. Незважаючи на це,  4 125 осіб, згідно офіційних даних, мають заборгованість із виплати аліментів понад шість місяців.

Про це повідомив заступник начальника з питань державної виконавчої служби обласного управління юстиції Віктор Журавко сьогодні, 7 червня, під час проведення звітної прес-конференції.

«З метою захисту прав дітей державні виконавці Кіровоградщини застосовують примусові заходи впливу стосовно злісних боржників. Зокрема 4 087 мешканців Кіровоградщини були обмежені в праві виїзду за кордон, а 4 132 неплатника – у керуванні автівками. Загалом із початку року було стягнуто понад 48 млн грн аліментів на користь 13 384 дітей», – відзначив посадовець.

Окрім цього, Віктор Журавко розповів про особливості другого пакету законопроектів щодо посилення відповідальності недобросовісних батьків. Якщо говорити про ключові ініціативи, насамперед йдеться про систему автоматизованого арешту коштів неплатника; введення додаткових фінансових санкцій від 20% до 50% від суми боргу; звільнення чиновників, які не сплачували аліменти понад рік; притягнення до кримінальної відповідальності боржників, які ухиляються від виконання суспільно корисних робіт. 

Консультує Міністр юстиції:

як отримати допомогу по безробіттю?

 

Кому надається допомога по безробіттю?

Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.

На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа.

Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.

Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості.

Як визначається розмір допомоги по безробіттю?

Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:

  • до 2 років - 50 відсотків;
  • від 2 до 6 років - 55 відсотків;
  • від 6 до 10 років - 60 відсотків;
  • понад 10 років - 70 відсотків.
  • мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн

Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить:

  • перші 90 календарних днів - 100 відсотків;
  • протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків;
  • у подальшому - 70 відсотків.

Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців, або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність мають право на допомогу в розмірі 544 грн.

Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 липня - 1841 гривня).

Який строк надання допомоги по безробіттю?

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби - 180 календарних днів.

Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) -  не може перевищувати 720 календарних днів.

Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?

Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:

1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;

2) встановлення факту зайнятості особи;

3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;

4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.

У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.

Якщо у вас залишились питання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

 

Консультує Міністр юстиції:

як одружитися за пришвидшеною процедурою?

 

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А в окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

 

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

 

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу, потрібно звернутись до будь-якого органу ДРАЦС.

При цьому не має жодного значення, де зареєстровані закохані. Адже реєстрація шлюбу проводиться за принципом екстериторіальності, тобто документи можна подати до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану в будь-якому населеному пункті.

 

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою.

Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім рідного паспорта необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути  консульська легалізація або апостиль. Жодного посвідчення не вимагають документи країн, з якими Україна має міжнародну двосторонню угоду.

 

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом й нині діє застаріла радянська норма, за якою після подачі заяви про реєстрацію шлюбу майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати єдиною сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя. Через це можуть виникати  факти корупції, коли майбутнє подружжя змушене купувати відповідні довідки в медичних закладах.

Ми вирішили спростити життя українців та запустили пілотний проект «Шлюб за добу». Проект передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм. Тож нині за ініціативи Міністерства юстиції усі бажаючі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на 26 листопада 2017 року було проведено 21 858 реєстрацій шлюбів. Проект реалізується у 58 населених пунктах у тому числі 2 виконавчих комітетів сільських рад.

 

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за спрощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу», необхідно звернутися до одного з акредитованих центрів у вашому місті.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися у обраний час та місце і одружитись.

 

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України: minjust.gov.ua.  На Кіровоградщині проект діє у Кропивницькому та Олександрії.

У Кропивницькому організаторами є Кіровоградська обласна філармонія (вул. Кавалерійська, 8, м. Кропивницький), Кіровоградський обласний художній музей (вул. Велика Перспективна, 60, м. Кропивницький), а в Олександрії – Палац урочистих подій (проспект Соборний, 50).

 

Кохайтеся, а про папери подбає Мін’юст!

Понад 2 тисячі молодих батьків отримали свідоцтва про народження малюків у пологових будинках області

На Кіровоградщині кілька тисяч пар отримали перші документи власних малюків безпосередньо під час перебування в пологовому будинку.

Про це повідомив під час проведення засідання розширеної колегії заступник начальника з питань державної реєстрації Олег Потьомкін.

За словами посадовця, в обласних медзакладах громадяни можуть отримати не лише свідоцтва про народження, а ще й довідки про місце реєстрації немовлят. Такою послугою впродовж першого півріччя скористалися 516 пар.

«До речі, подати документи для реєстрації народження малюка можна і в онлайн-режимі. Для цього потрібно скористатися опцією веб-порталу «Звернення у сфері держреєстрації» і створити власний кабінет», – відзначив Олег Потьомкін.

Консультує Міністр юстиції: як збільшити розмір аліментів на дитину?

На початку липня ми домоглися прийняття в цілому другого пакету законів у рамках проекту Мін’юсту #ЧужихДітейНеБуває. Прийняті зміни покликані захистити економічні права найменших українців та убезпечити їх від можливого економічного насильства з боку дорослих. Нагадаю: Закон вступить в силу через 30 днів після його підписанням Президентом.

Одна з проблем, яка давно хвилювала батьків в усій Україні – маленький мінімальний обсяг аліментів. Це усього близько 900 гривень. Як ви добре розумієте, навіть прогодувати дитину за ці кошти неможливо. Про одяг, навчання, книги чи іграшки мова взагалі не йде.

Тому серед багатьох новацій, які ми представили на розгляд Парламенту, було збільшення мінімального розміру аліментів.

 

Який розмір аліментів запроваджується цим Законом? 

Відповідно до прийнятих змін, мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Однак, ця сума може бути присуджена лише в тому випадку, коли у батька чи матері, які проживають окремо, не вистачає коштів для того, щоб платити більші аліменти.

Водночас, мінімальний рекомендований розмір аліментів на одну дитину прирівнюється до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Наразі це буде – 1559 грн для дитини до 6 років, і 1944 грн – для дітей від 6 до 18 років.

А з 1 грудня планується підняття відповідних сум до 1626 грн для дітей менше 6 років, і до 2027 грн для дітей 6 років і старших.

 

Яким чином здійснюватиметься контроль за цільовим витрачанням аліментів? 

Одне з важливих питань, які нам задавали як представники громадськості, так і депутати перед прийняттям другого пакету законів, стосувалося посилення контролю за використанням коштів.

Адже багато хто побоювався, що сплачені аліменти можуть використовуватися не на потреби дитини.

Відповідаю: орган опіки та піклування проводитиме регулярні інспекції одержувача аліментів. Порядок та періодичність таких інспекцій визначатиметься Мінсоцполітики.

На Мінсоцполітики покладено обов’язок прописати чітку процедуру таких перевірок.

Окрім того, за заявою платника аліментів, який не має заборгованості зі сплати аліментів, інспекції можуть проводитися позапланово, але не більше за один раз на три місяці.

Також у законі ми передбачили чималі санкції до того з батьків, котрий витрачає отримані кошти не на потреби дитини.

 

Коли почнуть діяти ці новації?

Закон набуде чинності через 30 днів після того, як його підпише Президент України. Ми сподіваємося, що це станеться найближчим часом. Тож вже до кінця літа ми почнемо запроваджувати затверджені зміни.

Хочу наголосити, що я вже провів селекторну нараду з нашими органи виконання судових рішень. Вже напрацьовано технологічні карти дій для виконавців. Наше завдання - до моменту початку дії Закону бути на 100% готовими до його повного запровадження.

Якщо у вас залишились питання, будь ласка, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

Захищаймо права разом!

Консультує Міністр юстиції:

як приватизувати житло

Хто має право на приватизацію?

Громадяни України, які постійно проживають в квартирах (будинках) або перебували на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов.

Право на приватизацію житлових приміщень у гуртожитку з використанням житлових чеків одержують громадяни України, які на законних підставах проживають у них.

Кожен громадянин України має право приватизувати займане ним житло безоплатно в межах номінальної вартості житлового чеку або з частковою доплатою один раз.

Які об'єкти не підлягають приватизації?

  1. квартири-музеї;
  2. квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, розташовані на територіях закритих військових поселень, підприємств, установ та організацій, природних та біосферних заповідників, національних парків, ботанічних садів, дендрологічних, зоологічних, регіональних ландшафтних парків, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, історико-культурних заповідників, музеїв;
  3. квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, які перебувають в аварійному стані; квартири (кімнати, будинки), віднесені у встановленому порядку до числа службових, а також квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, розташовані в зоні безумовного відселення.

Як можна приватизувати житло?

Варіант 1. Безоплатна передача громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім'ї та додатково 10 квадратних метрів на сім'ю.

Варіант 2. Продаж надлишків загальної площі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках громадянам України, які мешкають в них або перебувають в черзі на поліпшення житлових умов.

Куди звернутися для приватизації?

Приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває державний житловий фонд.

Які потрібно зібрати документи?

  1. оформлена заява на приватизацію;
  2. копія документа, що посвідчує особу;
  3. технічний паспорт на квартиру (будинок), жиле приміщення у гуртожитку;
  4. довідка про склад сім'ї та займані приміщення;
  5. копія ордера про надання житлової площі (копія договору найму у гуртожитку);
  6. документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду (довідка з попередніх місць проживання (після 1992 року) щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду);
  7. копія документа, що підтверджує право на пільгові умови приватизації;
  8. заява – згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію.

 

Кому може бути відмовлено у приватизації?

Громадянам, які:

  • проживають у гуртожитках менше ніж 5 років,  без правових підстав;
  • проживають у гуртожитках, призначених для тимчасового проживання, у зв'язку з навчанням, перенавчанням чи підвищенням кваліфікації у навчальних закладах та у зв'язку з роботою (службою) за контрактом;
  • мешкають у спеціальних гуртожитках, призначених для тимчасового проживання осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі і потребують поліпшення житлових умов або жила площа яких тимчасово заселена, або яким немає можливості повернути колишнє жиле приміщення;
  • потребують медичної допомоги у зв'язку із захворюванням на туберкульоз;
  • проживають у гуртожитках, що мають статус соціальних на день набрання Законом України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків".

Чи можна оскаржити відмову?

Спори щодо приватизації квартири (будинку), житлового приміщення в гуртожитку вирішуються в порядку цивільного судочинства.

Чи можна продати або подарувати приватизоване житло?

Власник приватизованого житла має право розпорядитися майном на свій розсуд. Він може продати, подарувати, заповісти, здати в оренду, обміняти, закласти, укласти будь-які інші угоди, які не заборонені законом.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Мешканці Кропивницького можуть звертатись до відділу приватизації та обліку комунального майна управління комунальної власності Міської ради міста Кропивницького, а жителі області – до відповідних органів місцевого самоврядування.

Консультує Міністр юстиції:

як отримати допомогу по безробіттю?

 

Кому надається допомога по безробіттю?

Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.

На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа.

Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.

Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості.

Як визначається розмір допомоги по безробіттю?

Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:

  • до 2 років - 50 відсотків;
  • від 2 до 6 років - 55 відсотків;
  • від 6 до 10 років - 60 відсотків;
  • понад 10 років - 70 відсотків.
  • мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн

Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить:

  • перші 90 календарних днів - 100 відсотків;
  • протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків;
  • у подальшому - 70 відсотків.

Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність, мають право на допомогу в розмірі 544 грн.

Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (на 1 липня - 1841 гривня).

Який строк надання допомоги по безробіттю?

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби, - 180 календарних днів.

Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) -  не може перевищувати 720 календарних днів.

Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?

Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:

1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;

2) встановлення факту зайнятості особи;

3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;

4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.

У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.

Якщо у вас залишились питання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

Консультує Міністр юстиції:

як розділити майно подружжю за взаємною згодою?

Чи може колишнє подружжя самостійно розділити майно?

Звичайно, може. Для цього слід укласти відповідний договір, який треба нотаріально посвідчити. Більше того, практика свідчить: досягнення домовленості між дружиною і чоловіком щодо користування майном є найкращим варіантом, який економить час та зберігає нерви колишніх членів подружжя.

Що робити, якщо члени подружжя не знайшли спільної мови?

Якщо дружина та чоловік не домовилися про порядок поділу майна, у такому разі спір може бути вирішений судом.

За загальним правилом, частки майна дружини та чоловіка у разі поділу є рівними. Однак, це правило не є аксіомою. При вирішенні спору про поділ майна суд може відступити від засади рівності часток подружжя за обставин, які мають істотне значення.

Наприклад, якщо один з подружжя не дбав про матеріальне забезпечення сім'ї, ухилявся від участі в утриманні дітей, приховував заробітки й статки, знищив чи пошкодив спільне майно, суд може збільшити розмір частки на користь другого члена подружжя.

Чи впливає на поділ майна те, з ким житимуть діти?

Судова практика свідчить про те, що частка майна дружини або чоловіка може бути збільшена, якщо з ними проживають діти до досягнення повноліття й навіть дорослі, якщо вони є непрацездатними.

Однак, у цьому випадку розмір аліментів, які одержує той з батьків, з ким проживають діти, має бути визнаним недостатнім для забезпечення фізичного чи духовного розвитку дитини, або її лікування.

Також варто враховувати новації законодавства, внесені в рамках ініціативи #ЧужихДітейНеБуває, відповідно до яких діти мають право на майно, що є у спільній сумісній власності батьків і дітей.

Де можна отримати більш детальну інформацію?

Щоб отримати більше детальну інформацію, консультацію щодо вашого конкретного випадку чи пораду щодо оформлення необхідних документів звертайтеся до нашої системи безоплатної правової допомоги.

Дізнатись, де розташований найближчий до вас центр або бюро надання безоплатної правової допомоги, можна за телефоном контакт-центру системи БПД 0 (800) 213-103 цілодобово та безкоштовно в межах України.

                                  КОНСУЛЬТАЦІЯ

Доброго дня, пане Міністре. Ми чекаємо через 6 місяців на первістка. Просимо Вас детально пояснити процедуру реєстрації. Бо від батьків допомоги не багато – все з їхнього часу змінилося, а друзі всі говорять по-різному. Дякую.

Тоня Симоненко

 

Що потрібно зробити після народження дитини?

Батьки зобов’язані не пізніше 1 місяця від дня пологів зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини.

Заявниками можуть бути як батьки дитини, так й інші особи. Присутність обох батьків є обов’язковою, якщо батьки мають різні прізвища.

Державна реєстрація проводиться з одночасним визначенням походження дитини та присвоєнням їй імені, прізвища та по батькові.

 

Як визначається походження дитини?

Походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини.

Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб, якщо на час народження дитини мати перебувала з ним у шлюбі.

Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.

При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

 

Які документи потрібні для реєстрації народження?

Одночасно із заявою про державну реєстрацію народження (усною або письмовою) для проведення державної реєстрації народження дитини подається:

  •  паспорт заявника, якщо заявниками є не батьки;
  •  документ, який підтверджує факт народження – медичний документ, виданий закладом охорони здоров'я;
  • паспорти батьків або одного з них;
  • документ, що підтверджує походження дитини від батька (свідоцтво про шлюб або спільна заява матері та батька дитини, або заява матері); 
  • за відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультативної комісії, підставою для реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

 

Як визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини?

При державній реєстрації народження дитині присвоюється прізвище, ім’я та по батькові, які індивідуалізують особу, виділяють її з-поміж інших.

Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо мати й батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою. Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище. Спір між батьками щодо прізвища дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Ім’я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, визначається матір’ю дитини. Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає зі звичаю національної меншини, до якої належать мати або батько. Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

По батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то по батькові дитині присвоюється за одним із них. На прохання батьків по батькові може також утворюватися згідно з національними традиціями або не присвоюватися взагалі.

Якщо батьківство дитини не визнано, по батькові визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

 

Де працює послуга з прийому документів для реєстрації у пологових?

З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг, в усіх регіонах України надається послуга щодо прийому документів для державної реєстрації народження та видачі відповідного свідоцтва безпосередньо в пологових будинках. Загалом у 477 медичних установах. За 2016-2017 роки цією послугою скористалися 238 166 громадян.

Інформація про пологові будинки, в яких можна отримати свідоцтво про народження дитини, розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції (https://minjust.gov.ua).

 

Чи є покарання для батьків, які несвоєчасно зареєстрували дитину?

Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в державних органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн).

У Кропивницькому патрульні вилучили права у водіїв за борги з аліментів

Патрульні поліцейські позбавили водійських посвідчень двох кропивничан, які ухилялися від сплати аліментів.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Перший чоловік заборгував майже 60 тис грн на користь сина Нікіти. Другий натомість відмовлявся надавати фінансову підтримку своєму повнолітньому сину Кирилу, який здобував вищу освіту. За час ухилення його борг сягнув близько 30 тис грн», – повідомив посадовець.

Згідно даних патрульної поліції Кропивницького, водіїв зупинили через порушення правил дорожнього руху. Один із них порушив правила обгону, інший користувався телефоном під час керування автомобілем. Під час встановлення даних водіїв інспектори з’ясували, що ті є злісними боржниками зі сплати аліментів. На підставі винесених державною виконавчою службою постанов про встановлення тимчасового обмеження у праві керування транспортним засобом патрульні вилучили в чоловіків водійські права. Тепер вони не зможуть водити автівки терміном від трьох до шести місяців.

«Державні виконавці застосовують найрізноманітніші заходи примусового впливу стосовно злісних неплатників аліментів. Йдеться про арешти банківських рахунків і майна, а також обмеження, які стосуються полювання, користування зброєю, автомобілями та виїзду за кордон. І завдяки цьому з початку року боржники сплатили понад 100 млн грн боргів на утримання власних синів і доньок. Завдяки цьому кошти отримали 15 458 діток із Кіровоградщини», – відзначив Вадим Гуцул. 

На Кіровоградщині більше 15 тисяч дітей отримали аліменти від горе-батьків

Державні виконавці Кіровоградщини з початку року стягнули понад 100 млн грн аліментів із безвідповідальних батьків, що на 35 млн грн більше, ніж було стягнуто за весь 2017 рік.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Упродовж року державні виконавці активно працюють у напрямі ліквідації заборгованості зі сплати аліментів. А це означає, що закон реально працює і допомагає захищати порушені економічні права дітей. На жаль, практика показала, що без застосовування примусових заходів горе-батьки не здатні самостійно згадати про своїх синів і доньок. Зате після обмежень в праві полювання, виїзду за кордон, користування автівками та зброєю злісні неплатники, які роками не надавали фінансової підтримки власним дітям, не тільки задумуються про свої батьківські обов’язки, а й знаходять багатотисячні суми для ліквідації боргів. Ось так, наприклад, один мешканець Кропивницького сплатив понад 56 тис грн аліментів на користь трьох синів і однієї доньки», – відзначив Вадим Гуцул.

Після вступу в силу другого пакету законів #ЧужихДітейНеБуває державні виконавці, окрім обмежень боржників у правах і накладення арешту на їх майно чи банківські рахунки, почали застосовувати стосовно боржників і фінансові санкції. Так, мешканці області вже сплатили на користь своїх дітей понад 250 тис грн штрафів.

 

Консультує Міністр юстиції:

як отримати земельну ділянку учаснику АТО?

На які наділи мають право захисники вітчизни?

Учасники бойових дій та особи, прирівняні до них, мають право на першочергове відведення у власність або користування земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва (для городництва у користування). У межах норм безплатної приватизації (передачі) земельні ділянки передаються у власність  у  таких розмірах:

1) для ведення садівництва — не більше 0,12 га;

2) для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 га;

3) для будівництва і обслуговування жилого будинку в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10 га;

 

Куди звертатися для отримання земельної ділянки?

Учасникам АТО необхідно звернутися з клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки у власність або користування:

• сільської, селищної, міської ради (якщо питання стосуються земель комунальної власності відповідних територіальних громад);

• обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб;

• районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб (за межами населених пунктів земельні ділянки для городництва, ведення садівництва, ОСГ та будівництва індивідуального житлового будинку вони не передають);

• обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб;

• Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в області (якщо питання стосується земельних ділянок для ведення садівництва або особистого селянського господарства державної власності).

Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо передачі (надання) земель державної власності, зокрема ріллі, багаторічних насаджень для несільськогосподарських потреб, лісів для нелісогосподарських потреб, а також земельних ділянок природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та особливо цінних земель.

Як виглядає клопотання?

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри (в межах норм).

До клопотання додаються:

1) графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);

2) копія паспорта та копія ідентифікаційного номера;

3) документ, що посвідчує участь в АТО (посвідчення, довідка).

Чиновникам забороняється вимагати додаткові матеріали та документи.

Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про мотивовану відмову має бути прийнято в місячний строк.

Що може бути підставою для відмови?

Лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

Як проходить відведення земельної ділянки?

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки потрібно замовити в землевпорядній організації виготовлення такого проекту.

Виконавцем робіт може бути тільки особа з сертифікатом інженера-землевпорядника. Проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі укладеного із замовником договору. Термін виконання робіт – не може перевищувати 6 місяців.

Проект підлягає погодженню з територіальним органом Держгеокадастру. У випадку розташування земельної ділянки у межах населеного пункту, або якщо на ділянці планується розташування об'єкта будівництва, потрібно отримати погодження з управлінням з питань містобудування та архітектури місцевої державної адміністрації або місцевої ради.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки залежно від  її призначення, цінності  та місця розташування може підлягати також погодженню з: структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Строк розгляду: протягом 10 робочих днів з дня одержання проекту ( двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом -- після отримання позитивного висновку такої експертизи).

Підстава для відмови – лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Як зареєструвати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі?

Необхідно звернутися до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки та надати наступні документи:

1) заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

2) оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (погоджений проект землеустрою, за потреби, позитивний висновок експертизи);

3) документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, у формі електронного документа.

Строк розгляду такої заяви – 14 днів. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється безоплатно.

Як провести затвердження проекту землеустрою?

Рішенням про надання земельної ділянки за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюється затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Чи потрібно реєструвати право на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Мін’юсту?

Так, потрібно. Для цього слід звернутися до суб’єкта, уповноваженого на проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме до виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради або до місцевої державної адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг. Державну реєстрацію речових прав на землю здійснюють також юридичні особи, акредитовані Мінюстом, та нотаріуси.

Які документи потрібні:

1) заява встановленої форми, яку формує державний реєстратор;

2) документ, що посвідчує особу;

3) засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки у власність або надання у користування;

4) витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (подається  у разі, коли в документі, що подається для державної реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку);

5) документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Для детальнішої консультації звертайтеся до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області за адресою м. Кропивницький, вул. Дворцова, 6/7.

На Кіровоградщині за борги з аліментів у чоловіка забрали вантажівки

Мешканець Кіровоградщини позбувся вантажівки, власником якої був, за багатотисячний борг з аліментів.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Як з’ясувалося, чоловік не надавав фінансової підтримки сину Артему та доньці Софії з 2014 року. За цей час у нього накопичився борг у розмірі 85 тисяч гривень. Паралельно, згідно другого пакету законів #ЧужихДітейНеБуває, безвідповідальному батьку нарахували близько 43 тисяч гривень штрафу. Незважаючи на це, совість у боржника так і не прокинулась. Щоб діти отримали свої законні кошти, державний виконавець вилучила в злісного неплатника дві вантажні автівки, одну з яких успішно реалізували на електронних торгах. Виручених коштів вистачило, щоб повністю погасити борг з аліментів і частково – штраф. Наразі до продажу на аукціоні готується ще й другий транспортний засіб. Завдяки цьому вдасться ліквідувати залишок суми фінансової санкції», – розповів посадовець.

Варто відзначити, що з початку року на Кіровоградщині стягнули понад 109 мільйонів гривень аліментів на користь 15 511 дітей.

 

У Кропивницькому жінок і дівчат навчали, як оборонятися від кривдників

У Кропивницькому для жінок і дівчат відбувся практикум протидії насильству.

«Основна проблема поширення домашнього насильства в українських родинах полягає в тому, що жертви свідомо обирають таку позицію і не мають бажання брати відповідальність за своє життя. У результаті постійних сімейних скандалів страждають і діти, які приймають таку модель поведінки як норму», – відзначив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

Після цього посадовець пояснив присутнім останні зміни в законодавстві, які стосуються протидії домашньому насильству. За його словами, відтепер агресори нестимуть адміністративну або ж кримінальну  відповідальність за насильницькі дії. Йдеться про виконання виправних робіт і обмеження волі.

Після пояснення юридичних аспектів боротьби з насиллям учасницям запропонували долучитися до майстер-класу й навчитися основним прийомам самозахисту.

«Жінки мають або навчитися себе оберігати від нападників, або не ходити темними вулицями. У стресовій ситуації головне – не розгубитися й чітко усвідомлювати свої дії. До речі, нейтралізувати кривдника можна навіть за допомогою звичайного мобільного телефону або помади. Загалом можна використовувати все, що знайдеться у жіночій сумочці», – відзначив тренер із айкідо Беглі Сариєв.

Зі свого боку психолог Наталя Потапенко пояснила, як «пережити» проблему й боротися з психологічними утисками.

«Звичайно, кожна ситуація є індивідуальною. Але в більшості випадків жінки, які стають жертвами, сприймають агресивну поведінку чоловіка як норму й вважають побої проявом любові. Щоб вийти з цієї ролі, жінка має переусвідомити свій життєвий сценарій, а це можливо тільки після проходження свідомої психологічної роботи над собою», – прокоментувала Наталя Потапенко.

Загалом захід був організований за ініціативи обласного управління юстиції та сприяння громадських активістів із Асоціації жінок України «Дія. Кропивницький» і Ветерано-волонтерського об’єднання «СМАЙЛ», а також засновника комунікативної платформи Samurai Martial Art Club Society Беглі Сариєва.

На Кіровоградщині на 800 «швидких» весіль – лише шість розлучень

У Кіровоградській області впродовж минулого року офіційно зареєстрували свої стосунки 4 403 закоханих пари, з них 536 надали перевагу одруженню за пришвидшеною процедурою в рамках проекту «Шлюб за добу».

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

За словами посадовця, із кожним місяцем сервіс реєстрації стосунків за скороченим варіантом набирає серед наречених все більшої популярності.

«Безпосередньо на Кіровоградщині проект почав діяти ще наприкінці березня 2017 року. За цей час у ньому встигли взяти участь 806 пар. І, до речі, тільки шість із них розірвали свої стосунки. Ще раз відзначу, що одружитися в будь-який зручний момент можуть усі бажаючі. Для цього необхідно обрати організатора (у Кропивницькому організацією весільних церемоній займається обласний художній музей або обласна філармонія, а в Олександрії – місцевий палац урочистих подій), пред’явити паспорти та за необхідності інші документи, заключити договір і завітати на власне весілля», – розповів Вадим Гуцул.

Факт підвищення попиту на шлюби за скороченою процедурою підтверджує і науковий співробітник відділу науково-просвітницької роботи обласного художнього музею Леся Нестройна, яка особисто проводить церемонії для закоханих: «Популярність сервісу зростає, а це свідчить про те, що все більше людей хоче якомога скоріше отримати документи про реєстрацію стосунків і не витрачати час на даремне 30-денне очікування. Одружуються різні за віком пари. Трапляються і зовсім юні наречені, і люди похилого віку. Останніх, до речі, часто до подібного кроку підштовхують онуки».

Нагадаємо: наразі одружитися за пришвидшеною процедурою на Кіровоградщині можна лише в Кропивницькому та Олександрії. Щоб дізнатися детальнішу інформацію, слід звернутися до відділів державної реєстрації актів цивільного стану:

1. Кропивницький міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану.

Адреса: пров. Декабристів, 10, м. Кропивницький.

Телефон: (0522) 22-48-26; (0522) 22-59-46.

2.  Олександрійський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану.

Адреса: вул. 6-го грудня, 138, м. Олександрія.

Телефон: (0235) 7-69-03.

На Кіровоградщині злісних неплатників

оголошують у розшук і обмежують у правах

У 2018 році на Кіровоградщині оголосили в розшук 604 безвідповідальних батьків.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул, сьогодні, 23 січня, під час звітної прес-конференції.

За його словами, до суду подаються подання про оголошення злісних неплатників у розшук у тих випадках, коли боржники тривалий час не надають фінансової підтримки своїм дітям, не мають офіційної зарплати, не володіють жодним майном і переховуються від державних виконавців.

«Труднощі під час стягнення боргів із аліментів виникають тоді, коли неплатники перебувають в місцях позбавлення волі або ж ведуть аморальний спосіб життя. Останніх, до речі, налічуємо на Кіровоградщині понад п’ять тисяч. Однак, і їх намагаємося притягнути до відповідальності. Йдеться про складання протоколів про вчинення боржниками адмінправопорушень. Так, завдяки цьому суспільно корисні роботи вже відпрацювали 44 особи. Серед них були й чоловіки, й жінки. Зароблені кошти в сумі 94 700 грн перерахували на користь їх дітей», – пояснив Вадим Гуцул.

Нагадаємо: Кіровоградщина стала лідером серед регіонів зі стягнення аліментів за всіма критеріями. Про це заявила заступниця Міністра юстиції з питань державної виконавчої служби Світлана Глущенко під час робочого візиту в Кропивницький наприкінці грудня.

Так, у 2018 році державні виконавці стягнули понад 126 млн грн аліментів, що вдвічі більше, ніж у 2017 році. Завдяки цьому кошти отримали 15 884 дітей з області. Частково це вдалося зробити завдяки новаціям пакетів законів #ЧужихДітейНеБуває. Зокрема з моменту їх прийняття 4 424 боржники втратили право перетинати кордон України з будь-якою метою.

Ще 4 462 не мають законних підстав керувати автівками, а 4 460 осіб втратили можливість полювати й користуватися зброєю. Крім того, нещодавно злісні боржники стали змушені ще й сплачувати штрафи за ухилення від своїх батьківських обов’язків. Так, буквально за кілька місяців неплатники спустошили свої гаманці на загальну суму в розмірі 700 тис грн. Ці кошти також були спрямовані на фінансове утримання їх дітей.

Парам з Кіровоградщини пропонують одружитися повторно

Щоб зберегти сімейні цінності, команда юстиції пропонує подружжям взяти участь у обряді ювілейного весілля.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул, сьогодні, 23 січня, під час звітної прес-конференції.

«Послугу може замовити будь-хто: і безпосередньо сама пара, і їх родичі або друзі. Особисто зробив такий подарунок на річницю сімейного життя своїм батькам. Повірте, враження залишаються неймовірні. Таким чином, ми хочемо нагадати парам ті емоції, які вони відчували під час одруження, і зберегти їх почуття. А ті, хто ще тільки збирається брати шлюб, мають можливість публічно освідчитися в коханні під час урочистих обрядів заручин», – розповів посадовець.

Також Вадим Гуцул повідомив про кількість пар, які одружилися в минулому році на Кіровоградщині: «Чудово, коли закохані мають альтернативу. Ті, хто не поспішають, можуть одружитися після сплину 30 днів із моменту подання заяви. Натомість ті, хто чекати не звикли, можуть взяти участь у проекті «Шлюб за добу». Так, згідно офіційних даних, у минулому році офіційно зареєстрували свої стосунки 7 145 пар, 806 із них одружилися за пришвидшеною процедурою».

На Кіровоградщині багатодітний батько отримав аліменти від екс-дружини

Мешканець Знам’янки, який самостійно виховує шістьох дітей, отримав частину боргу від колишньої дружини.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Чоловік власноруч утримує чотирьох доньок і двох синів. Його колишня дружина після розлучення про дітей забула. Не цікавилась ні їх вихованням, ні їх матеріальним становищем. За кілька років не спромоглась допомогти родині фінансово, а тому накопичила борг, який наразі перевищив 164 тис грн», – розповів про ситуацію посадовець.

Державні виконавці, щоб притягнути боржницю до відповідальності, обмежили жінку в правах. Тепер безвідповідальна матір не зможе ні виїжджати за кордон, ні користуватися автівками.

«Заборони були винесені. Однак, жінка на них не зреагувала. Втім, державні виконавці на цьому не зупинилися. Вони з’ясували, що горе-матір володіє земельною ділянкою сільськогосподарського призначення. У результаті майно арештували й виставили на торги. Під час проведення аукціону знайшлись покупці, які й придбали його. Завдяки цьому свої законні аліменти в розмірі 43 тис грн отримали сестри Віка, Надя, Оля, Настя з братами Павлом і Андрієм. А загалом випадків, коли жінки мають борги перед своїми родинами, не так і багато. Зокрема на Кіровоградщині 22 596 боржників – це чоловіки. Натомість жінок значно менше: йдеться про 864 боржниці, які мають надавати фінансову підтримку дітям», – прокоментував Вадим Гуцул.

Нагадаємо: у минулому році на Кіровоградщині злісну боржницю зі сплати аліментів із Компаніївки притягнули до адміністративної відповідальності й призначили покарання у вигляді виконання суспільно корисних робіт на 120 годин. Відповідну постанову виніс суддя районного суду на підставі складеного державним виконавцем протоколу. Жінка ухилялася від утримання власного сина впродовж чотирьох років. За цей час сума боргу сягнула 11 860 гривень.

У Кропивницькому поліцейські затримали злісного боржника з аліментів

У Кропивницькому патрульні поліцейські затримали безвідповідального батька, який має багаторічну заборгованість зі сплати аліментів.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

 «Поліція прибула на виклик співмешканки боржника, яка стверджувала, що стала жертвою домашнього насильства. За її словами, чоловік у стані алкогольного сп’яніння виганяв її з дому і нецензурно лаявся. Під час перевірки особи поліцейські виявили, що  затриманий перебуває в розшуку за несплату аліментів», – розповів Вадим Гуцул.

Згідно даних державної виконавчої служби, боржник не працює і не має у власності майна.

«Чоловік заборгував на користь своєї доньки Поліни вже понад 75 тис грн. Окрім цієї суми, він має сплатити ще й штраф за тривале ухилення від своїх батьківських обов’язків у розмірі майже 34 тис грн», – додав посадовець.

Наразі державні виконавці вживають заходів щодо притягнення боржника до адмінвідповідальності, яка передбачає виконання суспільно корисних робіт.

Нагадаємо, у 2018 році в розшук на Кіровоградщині було оголошено 604 безвідповідальних батьків. Що стосується примусових робіт, їх відпрацювали 44 неплатника. Завдяки цьому вдалося стягнути більше 94 тис грн боргів із аліментів.

На Кіровоградщині 38 пар готуються стати на весільний рушник на День закоханих

Наразі 38 пар на Кіровоградщині подали заяви про реєстрацію шлюбу 14 лютого.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.

«Згідно офіційних даних, на День закоханих три пари планують урочисто заручитись, одна пара має намір зіграти ювілейне весілля, а ще 38 пар готові офіційно зареєструвати свої стосунки. Однак, це не остаточна цифра. Потрібно враховувати, що наречені можуть одружитися за пришвидшеною процедурою. Саме тому очікуємо інформації про те, скільки ж пар у результаті візьме участь у проекті «Шлюб за добу»», – прокоментував посадовець.

Варто відзначити, що 14 лютого на Кіровоградщині відділи державної реєстрації актів цивільного стану у Кропивницькому, Знам’янці, Світловодську та Олександрії працюватимуть рівно до півночі. У всіх інших районах – до 20:00.

Нагадаємо, у минулому році на День закоханих  одружилися 59 пар, 12 із них побралися за пришвидшеною процедурою.

Вадим Гуцул:

за один місяць діти з Кіровоградщини отримали понад 14 млн грн аліментів

Упродовж січня 2019 року завдяки реалізації ініціативи #ЧужихДітейНеБуває фінансову підтримку від своїх батьків отримали 6 533 дітей із Кіровоградщини. Про це повідомив очільник обласного управління юстиції Вадим Гуцул.

«З початку року державні виконавці стягнули більше 14 млн грн із безвідповідальних батьків. Як це вдалося? Ми застосували найрізноманітніші заходи примусового впливу. Зокрема понад 93 тис грн отримав хлопчик Артем із Кіровоградщини після того, як у його батька арештували автівку й успішно реалізували її на аукціоні», – розповів посадовець.

За словами Вадима Гуцула, ще одним значним стимулом виплатити борги на користь власних дітей стало обмеження боржників у праві залишати територію України, керувати транспортними засобами, користуватися зброєю та полювати.

«Такі заборони отримали  більше 4 тисяч мешканців області. Окрім цього, було складено 1 814 адміністративних протоколів про вчинення боржниками адміністративних правопорушень. І наразі 414 неплатник отримав покарання у вигляді виконання суспільно корисних робіт, оплату за які спрямують на  погашення заборгованості перед дітьми», – додав Вадим Гуцул.

Не менш ефективними є штрафи, які були запроваджені у рамках другого пакету законодавчих ініціатив #ЧужихДітейНеБуває.

«Хоча санкції у розмірі від 20% до 50% від суми боргу були запроваджені лише в серпні минулого року, це суттєво вплинуло на свідомість боржників, адже тепер їм доводиться думати не тільки про те, де брати гроші на оплату самого боргу, а й де дістати кошти, щоб розрахуватися за штрафи. І на Кіровоградщині з боржників вже стягнули в інтересах дітей понад 100 тис грн», – резюмував очільник обласної юстиції.

Кропивницький джитсер Євген Скирда закликав підлітків займатися спортом, а не цькуванням

Відомий у Кропивницькому засновник спортивного клубу «Борець» і тренер джиу-джитсу Євген Скирда звернувся до підлітків з закликом займатися спортом, зокрема бойовими мистецтвами, і припинити знущання над однолітками.

Відеозвернення було записане за ініціативи керівника обласного управління юстиції Вадима Гуцула у рамках інформаційної кампанії #СтопБулінг.

«Євген Скирда – успішний тренер джиу-джитсу, який виховав далеко не одного чемпіона світу. Він достеменно знає на власному досвіді, яке значення має сила. І його позиція як лідера думки має справити позитивне враження на свідомість підлітків, які зопалу мають звичку проявляти агресію до оточуючих», – розповів Вадим Гуцул.

Сам Євген Скирда погодився на пропозицію взяти участь у записі без зайвих вагань. Як розповів джитсер, наразі в соціальних мережах і новинах досить часто можна зустріти інформацію про випадки булінгу.

«Найгірше те, що дуже часто підлітки з'ясовують стосунки не сам-на-сам, а нападають юрбою на слабшого. Така модель поведінки свідчить лише про духовну слабкість агресорів. Та й взагалі фізичну силу не раджу застосовувати, хіба що йдеться про ситуації, коли потрібно захиститися або ж заступитися за когось», – відзначив Євген Скирда.

Також спортсмен звернувся до підлітків, які страждають від цькувань: «Не мовчіть про свої проблеми в спілкуванні з однолітками в школі чи на вулиці. Навчіться довіряти дорослим і ділитися з ними своїми переживаннями. І ще одна моя порада: займіться собою, почніть тренуватися. Розвинувши свої фізичні навики й вдосконаливши характер, ви помітите, як проблема вирішиться сама по собі».

Нагадаємо: під час Кропивницького національного мистецького фестивалю свою думку щодо булінгу висловили такі відомі співаки, як Віктор Бронюк і Арсен Мірзоян. Артисти також закликали підлітків не замовчувати про свої проблеми, а відкрито говорити про них батькам і вчителям.